Een klacht melden
Firda stelt hoge eisen aan de eigen organisatie en aan de opleidingen. Toch kan het voorkomen dat je als student, ouder/verzorger, begeleider, medewerker of partnerorganisatie niet tevreden bent of een klacht hebt over Firda. Daarvoor heeft het Firda een klachtenregeling gemaakt. Het doel van deze klachtenregeling is om je in de gelegenheid te stellen je onvrede of klacht op de juiste plaats te uiten.
Ga in gesprek
De algemene aanpak is als je niet tevreden bent of een klacht hebt dit eerst met de betrokken medewerker van Firda te bespreken. In dit gesprek kunnen mogelijke fouten hersteld worden of misverstanden rechtgezet. De ervaring leert dat het merendeel van de problemen door dergelijke gesprekken wordt opgelost. Lukt dat niet, laat het ons weten!
Firda in Leeuwarden/Dokkum: (locatie Stadionplein, Egelantierstraat, Anne Wadmanwei, Wilaarderburen, Jansoniusstraat en Dokkum)
klacht-lwdk@firda.nl of bel naar 088-060-2000
Firda in Leeuwarden (locatie Julianalaan en Ruiterskwartier)
klacht-lw@firda.nl of bel naar 088-060-2000
Firda in Drachten:
klacht-dr@firda.nl of bel naar 0512-76 77 00
Firda in Heerenveen:
klacht-hv@firda.nl of bel naar 088-060-2000
Firda in Sneek:
klacht-sn@firda.nl of bel naar 0515 – 48 16 00
Firda in Emmeloord/Urk:
klacht-emu@firda.nl of bel naar 0527 – 65 48 00
Belangrijke documenten
Firda heeft voor klachten de volgende commissies ingesteld:
Wanneer jouw bezwaar is behandeld door de Geschillenadviescommissie, of een beroep door de Commissie van Beroep voor de Examens, dan ontvang je van deze commissie een advies of een uitspraak. Een advies wordt aan het College van Bestuur van Firda gezonden, zodat zij een beslissing kunnen nemen. Ben je het niet eens met deze uitspraak of beslissing, dan kan je de kwestie voorleggen aan de Raad van State. Meer informatie over deze procedure kan je vinden via deze link: www.raadvanstate.nl/studentenzaken